- 2559
- 0
Skuter jak każdy pojazd może w którymś momencie dawać wyraźne sygnały o wystąpieniu usterki. Właściciele skuterów doskonale zauważają różnice między wcześniejszą a aktualną sprawnością funkcjonowania pojazdu, nie zawsze jednak wiedząc, jaka jest tego przyczyna.
Do najczęstszych usterek w skuterach należą te, które związane są z układem hamulcowym, układem kierowniczym lub przekładni. Ich przyczyny mogą być różne, dlatego, zanim zacznie działać się na własną rękę, najlepiej jest udać się do doświadczonego zakładu, w którym pracownicy z pewnością dotrą do źródła problemu.
W naszej firmie oferujemy profesjonalne świadczenie usług z zakresu szeroko pojętej regeneracji skuterów, wymiany części, a także przeprowadzania przeglądów. Każdy problem rozpatrujemy indywidualnie, dzięki czemu klient może ponownie jeździć skuterem, który nie posiada żadnych usterek.
Skuter, w którym wystąpiła usterka zawsze daje wyraźne sygnały. Bardzo częstą sytuacją są piski podczas hamowania – wyraźne i stale utrzymujące się. Niewątpliwie jest to przyczyna zużycia klocków hamulcowych, które należy wymienić. Kolejną rzeczą, która wskazuje na problemy z układem hamulcowym jest brak powrotu hamulca do początkowego położenia po naciśnięciu. Przyczyną jest brak możliwości ślizgu, dlatego klamkę hamulca należy przesmarować.
Naprawa skuterów obejmuje również maglownice będące częścią układu kierowniczego. Są przekładnią kierownicy, które przenoszą ruch kierownicy na specjalny mechanizm, umożliwiający skręt kół. Choć są przystosowane do przebiegów liczących nawet 100 tysięcy kilometrów, to mogą zostać przeciążone na krótszych przebiegach. Bezpośrednią przyczyną przeciążenia i awarii maglownic są przejazdy przez krawężniki lub progi zwalniające. Objawem problemów z przekładnią może być również zaburzenie precyzji kierowania pojazdem. Częstą sytuacją są zabrudzenia filtrów skutera, które oczyszcza powietrze wprowadzane do silnika. Brak regularnego czyszczenia może spowodować problemy w układzie silnikowym.